Dynamiczne pakietowanie po irlandzku

W ambasadzie Irlandii w Warszawie odbyło się ciekawe spotkanie z cyklu „Kawa po irlandzku” organizowane przez Enterprise Ireland na którym Michał Głowa menadżer irlandzkiego biura turystycznego Click&Go opowiadał o tym, jak e-commerce wpływa na trendy w turystyce w Polsce i na świecie, czym są zyskujące na popularności pakiety dynamiczne i jak bot na facebooku może pomóc w rezerwacji wakacyjnego wyjazdu. Gościem honorowym spotkania była ambasador Irlandii Emer O’Connell.

Innowacyjna firma turystyczna Click&Go założona została przez Paula Hacketta w 2010 roku i wkrótce rozpoczęła współpracę z irlandzką linią lotniczą Aer Lingus dołączając do oferowanych dotychczas nowy produkt: City Break. W 2012 firma rozszerzyła swoją działalność na USA, a w roku 2014 odnotowała ponad milion odsłon witryny www.clickandgo.com/pl i wprowadziła nową ofertę: Rejsy. W rok później otrzymała nagrodę za najbardziej innowacyjną kampanię marketingową 1€ depozytu, armator MSC Cruises wyróżnił Click&Go nagrodą Best Selling Agent in Ireland już w drugim roku współpracy. Firma znalazła się też trzykrotnie przez Deloitte na liście najszybciej rozwijających się firm technologicznych w Irlandii. W 2018 roku otwarto pierwsze zagraniczne przedstawicielstwo Click&Go właśnie w Polsce.

Biuro turystyczne Click&Go to doskonałe rozwiązanie dla osób, które do tej pory samodzielnie planowały urlop – osobno rezerwowały hotele, loty, transfery, wybierały ubezpieczenie. Teraz mogą zrobić to samo, ale w jednym miejscu i czasie. Najlepsze oferty zostały zebrane i są prezentowane w dynamiczny sposób. W czasie rzeczywistym pobierane są ostateczne stawki na dany termin od hoteli i linii lotniczych. Klient wybiera najlepszą propozycję. Serwis podpowiada także, jeżeli znajdzie tańszy wyjazd w podobnym terminie.

Dynamiczne pakowanie i sprzedaż w tym samym czasie to nowość na polskim rynku turystycznym. Daje to klientom niezależność i możliwość wykreowania wakacyjnego wyjazdu podczas jednej rezerwacji na www.cickandgo.com/pl , bez kontraktów i zobowiązań. Klient sam decyduje, jak będą wyglądały wakacje jego marzeń.

Z punktu widzenia firmy Click&Go polski rynek turystyczny wygląda bardzo obiecująco, rośnie sprzedaż online, zwiększa się liczba miejsc w samolotach rejsowych jak również rośnie potencjał rynku pakietów dynamicznych w Polsce a niektóre kierunki dostępne są tylko na regularnych połączeniach lotniczych.

W Unii Europejskiej, na rozwiniętych rynkach dominują dwa modele: silne zrzeszenia agentów turystycznych (Niemcy) oraz dominacja sprzedaży usług turystycznych w sieci (Wieka Brytania i Skandynawia).

Otwarte w Polsce biuro Click&Go mieści się w Warszawie, wpisane jest do Centralnej Ewidencji Organizatorów Turystyki i ma gwarancję ubezpieczeniową ERV. Oferuje wczasy, city breaki a wkrótce także rejsy (2020). Zalety i korzyści dynamicznego pakietowania to: prosty proces rezerwacji i zakupu, polski Call Center, nieograniczony zakres dat wylotów i długości pobytu, szeroka paleta kierunków wyjazdowych, możliwość kontaktu z doradcą na każdym etapie, wyjazdy w oparciu o loty rejsowe no i oszczędność pieniędzy – sprzedaż bezpośrednia (brak prowizji za pośrednictwo).

Ciekawą formułą kontaktu z Click&Go jest chatbot Travis, internetowy robot, z którym klient prowadzi rozmowę na facebookowym fanpage’u Click&Go. Bot Travis przeprowadzi klienta przez cały proces badania potrzeb związanych z wyjazdem i dostarcza zespołowi Click&Go w Polsce pełnej informacji na temat wakacyjnych zainteresowań klienta. W każdej chwili rozmowy z Travisem klient ma możliwość skontaktowania się z konsultantem.

GRZEGORZ MICUŁA