Eurogastro, czyli wszystko dla hoteli i nie tylko

5 kwietnia ruszają 21. Międzynarodowe Targi Gastronomiczne EuroGastro 2017 oraz 10. Międzynarodowe Targi Wyposażenia Obiektów Noclegowych WorldHotel 2017. To największe w Polsce wydarzenie dedykowane branży HoReCa odbywa się w Centrum Targowo-Kongresowym przy ul. Marsa 56c w Warszawie i potrwa do piątku 7 kwietnia. Swoją ofertę prezentuje 270 wystawców z 14 krajów. W jednym miejscu będzie można znaleźć wszystko, co niezbędne do wyposażenia wnętrza restauracji czy hotelu.

Na EuroGastro oraz WorldHotel mogą wybierać spośród rozwiązań, które wpisują się w najnowsze trendy rynku gastronomicznego i hotelarskiego. Przy okazji czas rozszyfrować tajemniczy (dla ludzi spoza „branży”) skrót. Otóż HoReCa to łączne określenie sektora hotelarskiego oraz gastronomicznego (ang. Hotel, Restaurant, Catering/Café), używane fachowo początkowo w krajach Beneluxu, dziś spotykane w wielu innych krajach. Ofertę dla tego sektora przedstawią w stolicy wystawcy z Polski, a także 40 firm z zagranicy: z Austrii, Belgii, Czech, Estonii, Francji, Hiszpanii, Kenii, Niemiec, Portugalii, Sri Lanki, Szwecji, Ukrainy i Włoch.

Na targach prezentowana jest kompleksowa oferta wyposażenia zaplecza kuchennego, sal restauracyjnych i barów. Odrębny sektor stanowi żywność i napoje dla gastronomii. Szeroki wybór m.in. świeżych ryb, owoców morza, mięs, wędlin, warzyw, ziół, przypraw i nabiału z pewnością ułatwi stworzenie wyjątkowego menu. Wyroby słodkie i słone, świeże i mrożone, do częściowego lub pełnego wypieku uzupełnią gamę dostępnych produktów spożywczych.

Nie brakuje też nowinek, np. ciekawych propozycji przygotowania koktajli, smoothie czy potraw na bazie naturalnych soków. Inną nowością są pierożki japońskie, których produkcja odbywa się na japońskich urządzeniach w oparciu o przepis japońskiego szefa kuchni. Targowe menu zamkną napoje: herbaty, naturalne soki i wody mineralne, wina, cydr, browary czy alkohole rzemieślnicze. Wielu z oferowanych produktów będzie można skosztować podczas degustacji na stoiskach wystawców.

W strefie Coffee Village znajdują się stoiska dostawców kawy, ekspresów i akcesoriów niezbędnych do jej przygotowywania. Można porozmawiać tam z Alfem Kramerem, międzynarodowym ekspertem ds. kawy, Tomaszem Obracajem z Apro Trade / Akademia Kawy® oraz Agnieszką Rojewską, mistrzynią Polski Barista i Latte Art.

Tradycyjnie wystawcy targów uczestniczą w prestiżowym „Konkursie na Najlepszy Produkt Targów EuroGastro 2017”. Nagrodzonym produktom przyznane zostanie logo konkursowe „Najwyższa Jakość Targów EuroGastro 2017”, czyli znak potwierdzający doskonałą jakość w branży HoReCa. Niezależne Jury, w skład którego wchodzą branżowi eksperci, wyłoni produkty w ośmiu kategoriach: „Wyposażenie zaplecza kuchennego – sprzęt ciężki i meble”, „Wyposażenie zaplecza kuchennego – sprzęt drobny i akcesoria”, „Wyposażenie sali restauracyjnej i baru”, „Sprzęt i akcesoria dla cateringu”, „Chemia, sprzęt czyszczący i odzież robocza dla gastronomii”, „Żywność dla gastronomii”, „Napoje alkoholowe i bezalkoholowe” oraz „Szkolenia i edukacja w branży HoReCa”. Również firmy, które zgłosiły swoje produkty do konkursu „The Best of WorldHotel 2017”, dowiedzą się do kogo powędruje nagroda.

W zakresie wyposażenia wnętrz hotelowych wystawcy prezentują różnorodne meble, systemy audiowizualne czy tekstylia. Można również zakupić odzież ochronną i środki czystości. Uzupełnieniem oferty, która podkreśli wygląd serwowanych w hotelowych restauracjach potraw, są: zastawy, porcelana, szkło czy galanteria stołowa.

Targom towarzyszą konkursy kulinarne, którym patronują uznani szefowie kuchni: Robert Sowa, Jerzy Pasikowski i Teo Vafidis. Tradycyjnie zorganizowany jest również sektor kawowy – Coffee Village. Można dowiedzieć się tam wszystkiego na temat kawy, wziąć udział w tematycznych warsztatach, porozmawiać z ekspertami, a także obejrzeć zmagania baristów w trakcie 9. Olimpiady Kawy® oraz finału 2. Olimpiady Kawy dla Szkół Gastronomicznych. W programie merytorycznym znajduje się wiele szkoleń z zakresu zarządzania biznesem gastronomicznym i hotelowym.

Więcej informacji oraz szczegółowy program znajduje się na stronie www.eurogastro.com.pl .

Targi są otwarte w godzinach 10.00-17.00. Wstęp jest odpłatny, a wszystkich zwiedzających obowiązuje rejestracja. Cena biletu dla osób, które dokonały rejestracji online wynosi 30 zł za każdy dzień targów, a 60 zł za trzydniowy karnet. Natomiast osoby, które zarejestrują się na miejscu mogą kupić bilet w cenie 60 zł za każdy dzień targów, a trzydniowy karnet za 120 zł.

GRZEGORZ MICUŁA

Zdjęcia: Eurogastro