Sardynia kusi turystów i przedsiębiorców

Sardynia jest coraz popularniejszym kierunkiem wakacyjnych wyjazdów Polaków. Na Targach TT Warsaw tę drugą co do wielkości wyspę Morza Śródziemnego na wspólnym stoisku Sardegna Endless Island reprezentować będą hotelarze, touroperatorzy oraz przedstawiciele lokalnych firm usługowych. Ich celem jest dotarcie z ofertą do polskiej branży turystycznej, a także zachęcenie klientów do odwiedzenia tego malowniczego regionu Włoch.

Sardynia to miejsce, które słynie przede wszystkim z pięknych plaż i ciepłego morza. Odwiedzający doceniają również znany w świecie włoski styl życia, wysokiej jakości produkty, sztukę, smaczną kuchnię i doskonałe wina. Uznaniem cieszą się też wydarzenia kulturalne i sportowe. Warto wspomnieć, że pierwsze trzy etapy przyszłorocznego setnego Giro d’Italia odbędą się właśnie na Sardynii. Poza tym na wyspie znajdują się szlaki gastronomiczne i winiarskie, bogata oferta czeka również na miłośników turystyki aktywnej.

Cavalli spiaggia (2).tif

Ta druga co do wielkości wyspa na Morzu Śródziemnym, słynąca z pięknego wybrzeża i licznych zatok. Stolicą regionu jest miasto Cagliari. Powierzchnia wyspy to 24 800 km kw., a linia brzegowa liczy 1849 km. W ciągu roku na wyspie jest 300 słonecznych dni. Więcej informacji o regionie znajduje się na stronie www.sardegnaturismo.it.

Kraje Europy Środkowo-Wschodniej to ważny kierunek rozwoju turystyki Sardynii, a Polska to jeden z kluczowych rynków. W 2015 roku odwiedziło ją 22,3 tys. turystów z Polski, co stanowi wzrost o 18,4% w porównaniu do roku 2014. Dynamika przyjazdów sprawia, że sardyńscy przedsiębiorcy z optymizmem patrzą na nadchodzące Targi TT Warsaw.

Departament Turystyki, Rzemiosła i Handlu Regionu Sardynii akredytował i włączył do udziału w Targach TT Warsaw około 20 podwystawców. Na stoisku Sardegna Endless Island (B17) obecni będą managerowie 4- i 5-gwiazdkowych hoteli i sieci hotelowych, touroperatorzy, biura podróży i firmy usługowe.

Jak mówi Francesco Morandi, członek zarządu regionu kierujący Departamentem Turystyki, Rzemiosła i Handlu Regionu Sardynii, zostaną zaprezentowane różnorodne obiekty, więc zarówno klienci poszukujący luksusowej oferty, jak i ci, którzy uważnie kalkulują wydatki turystyczne znajdą coś dla siebie. – Wystawcom zależy przede wszystkim na dotarciu do przedstawicieli polskich biur i agentów oraz nawiązaniu kontaktów biznesowych. Oczywiście chcemy też promować nasz region wśród turystów – dodaje. Morandi podkreśla również, że przedstawiciele regionu pracują nad tym, aby od 2017 roku sezon turystyczny rozpoczynał się już w kwietniu i trwał do listopada, a tym samym temu lepiej odpowiadał zapotrzebowaniu Polaków.

Sardynia zaprezentuje się na stoisku B17. Targi TT Warsaw odbędą się w dniach 24-26 listopada w Centrum Targowo-Kongresowym MT Polska przy ul. Marsa 56c w Warszawie.

GRZEGORZ MICUŁA